Αριστερή «φούσκα» η αύξηση πωλήσεων…

https://i1.wp.com/www.newsauto.gr/wp-content/uploadss/2017/03/newcar_557.jpgτου Τάκη Τρακουσέλλη

Περίεργοι πανηγυρισμοί εκδηλώθηκαν τις τελευταίες ημέρες σε μερίδα -κυρίως θιασώτες του κυβερνητικού έργου- ΜΜΕ, για την «ραγδαία αύξηση» των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, που σημειώθηκε τον Φεβρουάριο, σε σύγκριση πάντα με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Και με την πρώτη ανάγνωση, κυρίως από αυτούς που δεν γνωρίζουν την αγορά αυτοκινήτου- το σχεδόν + 58% να φαίνεται εντυπωσιακό, αλλά τα πράγματα δεν είναι έτσι ακριβώς όπως φαίνονται. Το εντυπωσιακό αυτό το ποσοστό δεν οφείλεται ούτε στην καταναλωτική εμπιστοσύνη που… επέστρεψε, ούτε στο φόβο τραπεζικού bail in.

Η διαφορά με τον περσινό Φλεβάρη είναι ότι το 2016, αυτοί οι λίγοι υποψήφιοι αγοραστές, περίμεναν τον τότε αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κο Αλεξιάδη, να υπογράψει την ανανέωση της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων, την οποία -θυμίζουμε- αφήσαν να λήξει τον Δεκέμβριο του 2015, ενώ θα μπορούσαν να την ανανεώσουν προ της λήξης, κάτι που δεν θα χρειάζονταν έγκριση από τους δανειστές.

Η κυβέρνηση για ακόμα μία φορά δεν… πρόλαβε να βάλει την υπογραφή και κράτησε επι τρεις μήνες σε ομηρία μία ολόκληρη αγορά. Το αποτέλεσμα ήταν να καταγραφούν ιδιαίτερα χαμηλές πωλήσεις, οι οποίες στο σήμερα δημιουργούν τη διαφορά του σχεδόν 60%. Προειδοποιούμε ότι και τον Μάρτιο θα υπάρξουν ανάλογες αυξήσεις στις πωλήσεις, αφού το «οκ» για την απόσυρση το είχαν πάρει στα τέλη του Μαρτίου του 2016.

Η αλήθεια είναι ότι η κατάσταση στην αγορά αυτή την περίοδο είναι ιδιαίτερα αρνητική. Οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι σε οριακό σημείο -όπως άλλωστε οτιδήποτε επιχειρεί σε αυτό το οικονομικό περιβάλλον- με το σημερινό μίγμα των πωληθέντων αυτοκινήτων να αφήνει στις Ελληνικές εταιρείες ιδιαίτερα μικρό κέρδος.

Κάποτε οι Έλληνες αγόραζαν ότι και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι, δηλαδή μικρομεσαία, μεσαία και μεγάλα αυτοκίνητα, με τις πωλήσεις να φτάνουν τις 280.000 μονάδες. Σήμερα στην Ελλάδα ως επι το πλείστων πουλιούνται μίνι, και μικρά αυτοκίνητα, με τις συνολικές πωλήσεις να είναι στις 75.000.
Πέρα από τα κομματικά συμφέροντα και την προσπάθεια δημιουργίας στρεβλών εντυπώσεων, ας πάψουν οι αριστεροί πανηγυρισμοί για τα logistics, οι οποίοι αν μη τι άλλο, προσβάλουν τους χιλιάδες ανέργους της αγοράς αυτοκινήτου.
Στρέψτε επιτέλους την προσοχή σας και αντιμετωπίστε τα ουσιώδη προβλήματα των αγορών (δηλαδή των εργαζομένων αυτών), μήπως και δε χαθούν άλλες θέσεις εργασίας.

Γιατί, στην οικονομία τα πράγματα είναι απλά: χωρίς υγιή ιδιωτικό τομέα, σύντομα δε θα μπορείτε να πληρώνετε τους Δημοσίους Υπαλλήλους που διορίζετε μέσω των «κλαδικών» σας…

newsauto

Advertisements
This entry was posted in ΑΘΛΙΟ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΑΝ.ΕΛ., ΣΥΡΙΖΑ, ΨΕΜΜΑΤΑ and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s