H βύθιση του Α/Τ «ΘΥΕΛΛΑ» (D31), στις 21-4-1941

https://galanoleykoblog.files.wordpress.com/2016/04/86292-d-2b312bce98cea5ce95ce9bce9bce912bperialos-blogspot-gr.jpg?w=252&h=201Στις 21 Απριλίου 1941, το “Θύελλα” αραγμένο στον όρμο της Βουλιαγμένης, χωρίς το πλήρωμά του που ήταν στη στεριά, υπέστη γερμανική αεροπορική επιδρομή και λόγω βόμβας που εξερράγη κοντά στην πρύμη έπαθε ρήγμα. Το πλήρωμα ρυμούλκησε το πλοίο στα ανοιχτά, όπου και βυθίστηκε.

perialos.blogspot.gr

Ιστορικά στοιχεία – Γενικές πληροφορίες

Εναυπηγήθη στην Αγγλία στα ναυπηγεία Yarrow το 1906 κατά παραγγελίαν της Ελληνικής κυβερνήσεως
Έλαβε μέρος στους Βαλκανικούς πολέμους, στον Α’ Π.Π. και στην Μικρασιατική εκστρατεία
Μεταξύ 1926-1928 υπέστη γενική μετασκευή στον Ναύσταθμο Σαλαμίνος
Έλαβε μέρος στον πόλεμο 1940-41 ως τορπιλλοβόλο
Στις 27 Ιανουαρίου 1941, ενώ συνώδευε το επιβατηγό «Αλμπέρτα», λόγω σφοδράς θαλασσοταραχής και ισχυρού κλυδωνιμού, περί την 20:30 ένας Σημαιοφόρος και ένας ναύτης πηγαίνοντας προς τη γέφυρα γλίστρησαν και παρεσύρθησαν από τα κύματα. Παρά τη μακρά και επίπονη έρευνα δεν επετεύχθη η διάσωσίς τους και επνίγησαν οι:

Σημαιοφόρος Ι. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Ναύτης Ε. ΔΕΛΑΠΟΡΤΑΣ

Εβυθίσθη κατόπιν γερμανικού αερπορικού βομβαρδισμού στον κόλπο της Βουλιαγμένης, στις 21 Απριλίου 1941 (κυβερνήτης Πλωτάρχης Δαμιράλης).
Το Α/Τ ΘΥΕΛΛΑ είναι το 1o κατα σειρά από τα 2 πλοία που έχουν αυτό το όνομα

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Ολικό μήκος 67μ.
Μέγιστο πλάτος 6,7μ.
Βύθισμα 1.8μ.
Εκτόπισμα 355 τ.
Ταχύτης 30 ν.μ. και κατά το 1940 25 ν.μ.
Πλήρωμα 70

ΠΡΟΩΣΗ
Μηχανή 6.500hp
2 μηχανές 4κύλινδρες
Αποθήκες άνθρακος 80τόν.

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΧΗΣ (το 1906)
2 ταχυβόλα των 76 χιλ. Χότσκις
4 ταχυβόλα των 57 χιλ. Χότσκις
2 τορπιλλοβλητικοί σωλήνες των 45 εκατ.

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΧΗΣ (το 1928)
2 πυροβόλα 88χιλ./30 Κρουπ
1 πυροβόλο 40χιλ.
2 τορπιλλοβλητικοί σωλήνες των 45 εκατ.

hellasarmy.gr

Σήμερα…

Το ναυάγιο βρίσκεται πολύ κοντά στο 2ο λιμανάκι, στην περιοχή Βουλιαγμένης των Αθηνών (4 μίλια απόσταση),με στίγμα Ν3747202 Ε02346984.
Μετά το πέρας του πολέμου, το πλοίο κόπηκε για παλιοσίδερα με την μέθοδο της δυναμίτιδας.
Στον βυθό της θάλασσας, σε βάθος -57 μέτρα, μπορεί κανείς να αντικρίσει απομεινάρια από τα ύφαλα του πλοίου, το φουγάρο, πολλές λαμαρίνες και πολλές διάσπαρτες βόμβες στον αμμώδη βυθό. Το μέγιστο σήκωμα του ναυαγίου είναι 2 μέτρα καθώς και το φαρδύτερο κομμάτι του κορμού είναι περί τα 5 μέτρα.

scubadive.gr

Advertisements
This entry was posted in 1940-41, Β΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ, ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s